سئو سايت هاي وردپرسي

سئو سايت هاي وردپرسي

ایجاد وبلاگ رایگان

آيا سئوي سايت هميشه يك استراتژي غالب خواهد بود؟

در شرايطي‌ كه روزي باصرفه سازي تارنما معنا گذشته خود را نداشت چه كار كنيم؟

 

آيا سئوي سايت هميشه يك استراتژي غالب خواهد بود؟

بسياري از سايت ها هزينه و زمان زيادي را براي با صرفه سازي تارنما و سئو سايت خود صرف مي نمايند و مهمترين روش بازاريابي خود را جذب مخاطب از گوگل مي‌دانند .

 

طي 19 تا 20 سال گذشته گوگل همواره با شيب چشم گيري رشد كرده است . ارتقاء تعداد جستجوها موجب شده تا كاربران بيشتري از اين‌شيوه وارد سايت هاي اينترنتي شوند . البته تغييرات گوگل طي دو سال قبلي زنگ خطر بزرگي را به صدا درآورده است!

 

اين تغييرات به معني عدم استقبال كاربران از گوگل يا كاهش سهم آن از بازار جستجو نيست , بلكه بيشتر به سهم سايت ها از اين كاربران مربوط ميشود .

 

اكنون جذب مخاطب از طريق گوگل فراوان دشوارتر از قبل شده و مرتبه نخست حاصل ارزش و منزلت گذشته را ندارد . در شرايطي‌كه اين فرايند طي سالهاي آتي ادامه پيدا كند و يا حتي شديدتر از قبلي باشد مي بايست چه كاري انجام دهيم؟ چطور براي چنين شرايطي آماده باشيم؟

 استراتژي سئو

دانش بهينه سازي وب سايت به صورت مداوم در درحال حاضر تغيير و تحول است و ما هزينه و زمان زيادي را براي فراگيري سئو و به روز رساني اطلاعات خود صرف مي‌كنيم . آيا اين هزينه يك سرمايه گذاري مطمئن براي آينده محسوب ميشود؟

تغييرات گوگل چطور بر معنا سئو تاثيرگذار بوده اند؟

 

نمايش پاسخ هاي سريع به كاربران

 

در بسياري از جستجوها بازديد ميكنيم كه پاسخ سوال كاربر در يك فريم جداازهم نمايش داده مي شود . اين قابليت و امكان ممكن است براي كاربران جذاب باشد ولي براي مدير وب سايت ها يك خطر به حساب ميآيد زيرا كاربران ديگر نيازي به مراجعه به سايت آن ها نخواهند داشت .

 

براي مثال در صورتي عبارت world cup 2018 را در گوگل جستجو فرمائيد با يك فضاي كاملا متعدد و اختصاصي در نتيجه ها جستجو مواجه ميشويد . در اين دور و اطراف اطلاعات مربوط به زمان بازي ها , نتايج , گروه بندي ها و … تخت گاز در اختيار كاربر قرار داده ميشود و همين بخش مي تواند موجب كاهش چشم گير بازديدكننده براي وبسايت هاي ورزشي و خبري باشد .

تبليغات گوگل بلاي جان با صرفه سازي وبسايت

 

فضاهاي تبليغاتي در نتيجه ها گوگل هر روز بيشتر و بزرگتر از پيشين مي گردند . در قبلي تبليغات adwords در نوار كناري صفحه بودند اما به تدريج به بالاي بخش حاصل جستجو منتقل شده و تعداد آنها به 4 عدد در ابتدا و 4 عدد در پايين افزايش يافت .

 

افزودن امكاناتي مانند لينك و پيوند هاي داراي ربط , تماس بي واسطه و … به adwords موجب شده اين لينك ها توجه بيشتري به خود جلب كرده و سهم بالايي از كاربران را به خود جذب كنند .

 

فعلا , در بسياري از كلمه ها و لغات باارزش , زمانيكه شما در جايگاه يك نتايج گوگل مي‌باشيد عملا جايگاهي متساوي رتبه پنجم داريد زيرا 4 پيوند تبليغاتي در بالاي شما نمايش داده مي شود . تعداد كليك روي سكو پنجم تقريبا يك شانزدهم سكو اوليه است .

علاوه بر تبليغات گوگل , نمايش باكس هاي ويژه براي رزرو هتل , خريد بليط هواپيما و يا حتي خريد از روش وب توليد ها مي توانند نقش مهمي در كاهش بها سئو براي وبسايت ها داشته باشند .

نمايش اطلاعات محلي به صورت بدون نقص

 

فعال سازي يك وبسايت منشاء براي معرفي موسسات و مركز ها در حوزه اي تخصصي را ميتوان يكي معمول ترين روش هاي راه اندازي آغاز آپ طي دو سال پيشين دانست كه نمونه هاي موفقي نظير فيديليو في مابين آن ها ديده مي شود .

 

با جمع آوري اطلاعات مربوط به وضعيت هاي مكاني مثل رستوران , پاساژ , سينما , مطب و … از كاربران , گوگل توانسته است ارزشمندترين محتواي مورد نظر كاربر يعني آدرس , شرايط مكاني , شماره تماس و … را مستقيما در نتيجه ها جستجو به كاربر نمايش دهد .

نمايش اين اطلاعات , علي الخصوص در موبايل كه فضاي محدودي براي نمايش دارااست , موجب شده تا نياز بيشتر كاربران براي مراجعه به تارنما هاي اينترنتي از بين برود . عملا آمار تماشا آنان كاهش چشم گيري داشته است .

عجيب تر از همگي , جستجوي سواي سود

 

 

به تازگي گوگل امكان جديدي را به حاصل جستجوي خود اضافه كرده است كه در آن هيچ سايتي به صورت ارگانيك در نتيجه ها جستجو ظاهر نميشود! در صورتي پاسخ كاربر كاملا واضح و دقيق باشد ديگر نيازي به معرفي سايت هاي جانبي احساس نميشود .

به عنوان مثال در صورتي‌كه عبارتي نظير Dollar to euro conversion را در موبايل جستجو نمائيد , گوگل مسقيما پاسخ را در اختيار شما قرار مي دهد و

استراتژي سئوي وب سايت چيست؟

ولي اين امكان هنوز به صورت كامل فراگير نشده و در مواردي يگانه از آن استعمال ميشود . حتي نمايش به صورت محدود هم نگران كننده است زيرا تضميني براي همه گير نشدن آن در آينده نزديك نيست .

به عنوان يك مديريت وب سايت يا متخصص سئو سايت چه رويكرد كاري پيش روي ماست؟

 

همين چند مثال معمولي نشان مي دهد كه اين شرايط را مي بايست دور از شوخي گرفت و به انديشه راه و روش كاري براي حفظ مخاطبين و ولي بقاي كسب و فعاليت خود باشيم . به عنوان مدير يك كسب و كار اينترنتي شما بايد راه و روش كارهاي جايگزين براي جذب مشتري و فروش توليدات خود داشته باشيد .

 

در اين بخش تلاش مي‌كنيم روش هايي كاربردي براي مشكلاتي از اين دست به شما سفارش دهيم .

برندينگ , حتي مهمتر از بهينه سازي وب سايت

 

در كنار فعاليت هاي خود براي كسب جايگاه در نتيجه ها گوگل خوب تر است دقت ويژه اي به برندينگ خود داشته باشيم . با اين عمل بخش اعظمي از كاربران به جاي جستجو در اينترنت مستقيما به وبسايت شما مراجعه كرده و يا نام آن را در گوگل جستجو مي نمايند .

حتي درصورتي كه شما در درجه هاي تحت تري در نتايج جستجو باشيد مشترياني كه نام شما را مي شناسند تخت گاز وب سايت شما را گزينش خواهند كرد .

 

تاثير برندينگ در دنياي واقعي كاملا مشهود است . مثلا زمانيكه براي خريد دستمال كاغذي به فروشگاه مراجعه ميكنيد غالبا محصولاتي را ميخريد كه نام آنان براي شما آشنا باشد . اين فرآيند تنها به دليل تبليغات هدفمند و البته برندينگ مناسب آن تيم رخداد مي افتد .

 

در دنياي اينترنت مثال نام آشنايي وجود دارد , ديجي مال . اين شركت فعاليت خود را سالها پيش با تمركز بر سئوي سايت و با صرفه سازي آغاز نمود البته امروز توجه و تمركز تيم بيشتر بر روي برندينگ و تبليغات است . اما همچنان به بهينه سازي وب سايت خود نيز توجه ويژه اي داراست كه در مقاله استراتژي پيوند سازي ديجي مال به آن اشاره كرده ايم .

 

همين مورد طي 2 سال پيشين موجب شده , كاربراني كه در اينترنت نام ديجي كالا را جستجو مي كنند بيشتر از كساني باشد كه عبارتي مانند تلفن همراه را جستجو كرده اند . تصوير زير نمودار Google Trends از مقايسه ميزان جستجوي اين دو عبارت طي 5 سال اخير است .

فعاليت در شبكه‌هاي‌مردمي

 

كاربراني كه از طريق موتور جستجو وارد سايت شما ميگردند لزوما به يك مشتري داراي مسئوليت تبديل نميشوند و در بخش اعظمي مورد ها ارتباط مجدد با آنها كاري دشوار است . برعليه كاربراني كه در شبكه هاي اجتماعي شما‌را دنبال ميكنند تا مدتي طولاني درباره مستقيم با شما خواهند بود .

 

انتقال اطلاعات از طريق شبكه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام , فيسبوك و لينكدين دوچندان سريع و راحت انجام ميشود .

شبكه‌هاي‌عمومي همين امروز نيز ابزاري كارآمد براي بازاريابي شما ميباشند ولي ارزش و تاثير آنها با اين روند بيشتر از قبلي خواهد شد . در صورتي روزي فرا برسد كه سئو سايت و كسب مرتبه اول در نتايج گوگل مفهوم امروزي خود را از دست بدهد , شبكه‌هاي‌مردمي مهمترن جايگزين براي شما خواهند بود .

 

بهتر است همين درحال حاضر فكري با اهميت براي فعاليت صحيح در اين گوشه و كنار و ارتباط مستقيم با مخاطبين خود بكنيد .

تبليغات اينترنتي , كم بازده البته قابل توجه

 

سايت هاي بسياري مانند روزنامه هاي اينترنتي و وبسايت هاي خبري وجود دارند , كه روزانه بازديدكننده بالايي دارند اما راهي به جز تبليغات براي كسب درآمد از آنها ندارند . با كاهش تاثير سئو وب سايت ميتوان به تبليغات در اين وبسايت ها نيز اعتنا نمود .

ادامهـ مطلبـ
| ۳۱ تير ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹:۰۶ | مولايي
،
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

درباره ما

 <~BlogAbout~>
كارشناس سئو حرفه اي كسي است كه به صورت كامل بر روي مسائل سئو تسلط دارد و قادر است كه سايت شما را به صفحه اول گوگل برساند. در اين زمينه معمولا شخص سئوكار بر روي تمامي الگوريتم هاي گوگل مسلط است و بدون استفاده از تكنيك هاي كلاه سياه سئو تمامي فعاليت هاي مربوط به عمليات سئو را انجام مي دهد. آيا دوست داريد كه در اين زمينه يك فرد حرفه اي را پيدا كنيد؟ با اسماعيل سحاب تماس بگيريد!

رمزینه بارکد

کتاب یادگیری میلیاردر

 بهترین آموزش و یادگیری رازهای ثروتمندان و میلیونرها و میلیاردر ها ,The best education and learning the secrets of the rich and the millionaires and billionaires
بهترین رازهای میلیاردر شدن

جستجوگر

آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 5
بازديد ديروز : 8
بازديد كل : 626

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان