اسپين كردن مقاله
همه كسب و كارهايي كه در فضاي اينترنت و وبسايت فعاليت مينمايند , هرمورد به نحوي به دنبال بهبود سئو سايت ورتبهشان در گوگل مي باشند . بيشتر اين افراد ميدانند كه محتوا نقشي گزينش كننده در موفقيت كسب و كارشان دارند ; با اين وجود دست به اقداماتي ميزنند كه خير تنها سود دلخواه را كسب نميكنند , بلكه متضرر هم خواهند شد . اشتباهاتي كه آنها مرتكب مي گردند , استفاده از تكنيكهاي كلاه سياه سئو در توليد محتوا است . دراين مقاله ميخواهيم يك كدام از پرطرفدارترين اين اقدامات , يعني اسپين كردن مقاله يا ويرايش ظاهري مقاله را بررسي كنيم .
اسپين كردن مقاله
هنگامي كسب و فعاليت شما در حوزه وب فعاليت دارد , صرفا ابزارتان براي رسيدن به اهداف وارتباط با مخاطبانتان , محتواي شما است . اين محتوا زماني گرانبها است كه كاربرپسند باشد . كسب و كارهايي كه به جاي وقت گذاشتن بر روي توليدمحتواي با كيفيت , به فكر كسب مقام ميباشند , شكست را از قبلي برنامه ريزي مينمايند . مديران اين وبسايتها , عبارت “ محتوا فرمان روا است ” را به صدق درك نكردهاند وسبب ساخت شيوه هاي جديدي از تكنيكهاي كلاه سياه بهينه سازي وب سايت شدهاند . چنانچه شما هم به تامل قرار به دست آوردن در صفحه اوليه گوگل مي باشيد , از اسپين كردن مقاله استعمال نكنيد!
همه كسب و كارهايي كه در فضاي اينترنت و وبسايت فعاليت مينمايند , هرمورد به نحوي به دنبال بهبود سئو سايت ورتبهشان در گوگل مي باشند . بيشتر اين افراد ميدانند كه محتوا نقشي گزينش كننده در موفقيت كسب و كارشان دارند ; با اين وجود دست به اقداماتي ميزنند كه خير تنها سود دلخواه را كسب نميكنند , بلكه متضرر هم خواهند شد . اشتباهاتي كه آنها مرتكب مي گردند , استفاده از تكنيكهاي كلاه سياه سئو در توليد محتوا است . دراين مقاله ميخواهيم يك كدام از پرطرفدارترين اين اقدامات , يعني اسپين كردن مقاله يا ويرايش ظاهري مقاله را بررسي كنيم .
اسپين كردن مقاله
هنگامي كسب و فعاليت شما در حوزه وب فعاليت دارد , صرفا ابزارتان براي رسيدن به اهداف وارتباط با مخاطبانتان , محتواي شما است . اين محتوا زماني گرانبها است كه كاربرپسند باشد . كسب و كارهايي كه به جاي وقت گذاشتن بر روي توليدمحتواي با كيفيت , به فكر كسب مقام ميباشند , شكست را از قبلي برنامه ريزي مينمايند . مديران اين وبسايتها , عبارت “ محتوا فرمان روا است ” را به صدق درك نكردهاند وسبب ساخت شيوه هاي جديدي از تكنيكهاي كلاه سياه بهينه سازي وب سايت شدهاند . چنانچه شما هم به تامل قرار به دست آوردن در صفحه اوليه گوگل مي باشيد , از اسپين كردن مقاله استعمال نكنيد!
اسپين كردن مقاله ( بازنويسي ظاهري مقاله ) چيست؟
همانطور كه اشارهاي كوتاه داشتيم , اسپين كردن به معناي بازنويسي ظاهري مقاله است ; اقدامي كه ذيل هيچ شرايطي نبايد آن را در برنامهتان قرار دهيد . در قبل صاحبان كسب و كارها از محتواي نسخه برداري شده صفحات سايرافراد به كار گيري ميكردند و گوگل قدرتمند به شناسايي اين اقدام آنها شد و جلوي آن را گرفت . اين قضيه منجر شد , مديران در راستاي اسپين كردن مقالهها روي بياورند .
رباتهايي براي بازنويسي مقالهها ساخت شد وتنها كافي است , متن صفحه دلخواهتان را در آن قرار بدهيد و محتوايي جديد تحويل بگيريد! اين رباتها چهطور فعاليت ميكنند؟ آنان محتواي صفحات گوناگون را جمعآوري ميكنند و عبارات و جملهها آن را با به كار گيري از عبارات مترادف و هم معني و مترادف و هم معني جايگزين مي نمايند . براي مثال جاي جاي كه كلمه و واژه “ بزرگ ” را ببينند , با “ بزرگ ” جايگزين مينمايد .
اگر با مشاور بهينه سازي سايت ارتباط داشته باشيد و درباره ويرايش ظاهري مقاله سوال بپرسيد , بي بروبرگرد شما از خواستهتان منصرف مي كند . البته چرا تا اين حد اين كار به شما ضرروزيان وارد ميكند؟
چرا نبايد از اسپين كردن مقاله استعمال كرد؟
وقتي كه كسب و كارها نو آغاز به اسپين كردن مقاله ها كردند , حاصل مثبتي را دريافت كردند ; اما موفقيت آنها بسيار طول نكشيد . آپديتهاي رباتهاي گوگل باگاز اين داستان را تشخيص دادند و اين صفحات خيلي زود منزلت خود را از دست دادند . چرا گوگل با اسپين كردن يا ويرايش ظاهري مقاله موافق نيست؟ در جواب اين سوال مي بايست بگوييم , محتواي شما هيچ دسته ارزشي براي مخاطب ساخت نميكند . در بهترين وضعيت آن , ارزش محتوا با منشا يكسان است . براي آنكه در گوگل رتبه بهتري كسب فرماييد و بيشتر ديده شويد , بايد محتوايتان خوب تر از رقبا باشد . محتوا دقيقا آن جايي است كه بايد زمان براي آن صرف فرمائيد . در حالتيكه خودتان مي خواهيد كار توليدمحتوا وب سايتتان را انجام دهيد , خوب است تفاوت در ميان محتواي يونيك , اسكن شده و بازنويسي را بدانيد .
محتواي كپي شده و يونيك
در صورتيكه بخواهيم محتواهارا براساس بها آن ها نوع بندي كنيم , بايد بگوييم محتواي يونيك و اسكن شده برعليه هم قرار دارند . محتواي كپي , به طور كامل مانند مبداء است و گوگل تشخيص مي۲دهد , براي اين مقاله دو آدرس URL وجود دارد و آن را تاييد نميكند . محتواي كپي ممكن است براي زمان كوتاهي جواب دهد , اما وقتي بازديد از ورقه زياد شود گوگل آن را شناسايي كرده و شما را مشمول جريمه مي نمايد . اين جريمه به صورت قادر است انجام بگيرد . اولي ممكن است صفحهتان خيلي كم در نتيجه ها نشان داده شود , در شرايط دوم ممكن است در صفحات چندم گوگل بتوان مطلبتان را پيدا كرد و در موقعيت سوم , به هيچ عنوان صفحهتان را به مخاطب نمايش نميدهد .
ادامهـ مطلبـ| ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۶:۵۳ | مولايي
،