سئو سايت هاي وردپرسي

سئو سايت هاي وردپرسي

ایجاد وبلاگ رایگان

تگ هاي هدينگ Heading چيستند؟

تگ هاي هدينگ Heading در سئو سايت هاي وردپرسي و نكاتي براي بهينه كردن تگ هاي H1 تا H6

 

تگ هاي عنوانبندي , تگ هاي تيتر , تگ هاي هدينگ را در ترجمه عبارت Heading Tags به كار برده اند . استدلال آنكه از في مابين تمام تگهاي موجود در HTML اين تگ ها را براي بررسي غير وابسته در يك مقاله انتخاب كرده ايم اين است كه اين تگ ها علاوه بر اين كه وظيفه ساخت سرتيتر در صفحات وب سايت را بر عهده دارند , ساختار سايت را نيز صورت مي دهند . يعني آنكه شما با به كار گيري از سرتيترها تنها به محتواي خود استايل نمي دهيد بلكه جايگاه هر بخش از محتوا از نگاه اعتبار را هم مشخص ميكنيد . درپي اين قضيه را بيشتر توضيح خواهيم داد .

تعريف تگ هاي هدينگ Heading tag

https://ismaeilsahab.ir/heading-tags/

يك كدام از وب سايت هاي معتبر فراگيري HTML تارنما W3Schools است . در اين وبسايت تگ هاي هدينگ به‌اين صورت تعريف شده است :

 heading_tag

تگ هاي H1 تا H6 براي تعريف سرتيتر هاي يك سند وب به كار ميروند .

با اعتنا به تعريف سايت W3Schools تگ H1 اولين تگ , در مجموعه تگ هاي سرتيتر هست . اين تگ از تگ هاي اضطراري بوده و هر ورقه از وب سايت مي بايست يك تگ H1 داشته باشد . تگ H1 در برگه گزينش كننده عنوان ورقه خواهد بود . در با صرفه سازي وبسايت توصيه ميشود كه محتواي تگ H1 و تگ Title يكسان باشند . و يا بيشترين ارتباط را با يكديگر داشته باشند .

 

تگ H6 آخرين تگ از اين سري بوده و كمترين اهميت را دارااست . توجه داشته باشيدكه قرار دادن كل محتواي صفحه در يك كدام از اين تگ ها فعاليت اشتباهي است و گوگل ممكن است چنين كاري را با جريمه همراه كند . تيترها وظيفه مشخص و معلوم كردن موضوع مطلبي را كه پس از آن‌ها قرار مي گيرد را به عهده دارا هستند . روش تعريف تگ هاي H1 تا H6 در سايت :

 

 

تگ H1 مي بايست عنوان داراي اهميت يا تيتر حساس صفحه باشد و بعد از آن هم به ترتيب تگ هاي H2 و H3 و الي پايان درج ميشوند . تگ H1 معمولاً بزرگترين و كلفت ترين فونت در بين ساير تگ هاي تيتر را دارد و تگ H6 نيز معمولاً كوچكترين و نازكترين فونت را در‌اين ميان خواهد داشت .

 

موتورهاي جستجو از تگ هاي هدينگ Heading براي تعيين فرمت محتواي كاغذ و مدل بندي محتوا برگه به كارگيري مي‌كنند . همچنين موتورهاي جستجو براي ايندكس كردن ساختار ورقه از تگ هاي هدينگ Heading به كار گيري مي‌كنند . تگ هاي هدينگ به كاربران نيز در فهم محتواي صفحه كمك مي‌نمايند . به عبارت ديگر تگ هاي هدينگ Heading ساختار كاغذ را نمايش مي دهند .

چگونه از تگ هاي هدينگ Heading براي سئو به كارگيري نمائيد

 

به جز موارد مربوط به طراحي وب سايت هنگام به كار گيري از تگ هاي هدينگ Heading بايستي به موارد موءثر در با صرفه سازي تارنما نيز توجه داشته باشيد .

هدف استفاده از تگ هاي هدينگ Heading

https://ismaeilsahab.ir/ssr-server-side-rendering/

هدف حياتي به كار گيري از تگ هاي هدينگ Heading گونه بندي محتواي وبسايت با هدينگ هاي گوناگون است ( H1 - H6 ) . كاربران در صورتيكه سايت شما از هدينگ ها Heading به درستي به كار گيري نموده باشد راحتتر با وبسايت ارتباط بر قرار مي‌نمايند . و كاربران جهت دريافت موضوع محتواي صفحه هاي وب سايت شما كافيست كه سرتيتر قسمت هاي متعدد را بخوانند .

 

نكته اي كه بايد به آن توجه ويژه داشت اين است كه تگ H1 از همه تگ ها اساسي تر بوده و وظيفه آن اين است كه به مخاطب بگويد كه محتواي ورقه بطور كلي در باره چه موضوعي است .

تعيين ساختار درختي صفحات توسط هدينگ ها

 

ساختار درختي در صفحه شما به معني آن است كه تگ H1 مي بايست در ابتداي صفحه درج شود و تگ H2 آنگاه و آنگاه تگ H3 و به همين ترتيب تگ هاي H4 و H5 وH6 براي آنكه بتوان از مزاياي تگ هاي تيتر در باصرفه سازي تارنما بهره برد . بايد از اين ساختار تبعيت نماييد .

لغت ها داراي اهميت در تگ هاي هدينگ Heading

 

 

كلمات حساس اولين حق تقدم در onpage صفحات سايت است . هر سئو سايت كاري به خير مي داند كه پيشين از هر كاري بر روي سئوي سايت مي بايست تحقيق لغات اساسي را به انجام رساند . پس از يافتن بهترين لغت ها كليدي براي محتواي صفحه ها خود مي بايست اين لغات داراي اهميت را طبقه بندي نمائيد و براساس ميزان اهميت و ارتباط هر يك با واژه و كلمه كليدي اساسي مد نظر در كاغذ ميزان تمركز بر روي هركدام از كلمات داراي اهميت را مشخص و معلوم فرماييد . يكي از توصيه هاي كليدي در‌اين مبحث اين است كه كلمه مهم داراي اهميت صفحات را در متا تگ عنوان و تگ H1 به كار ببريد . دقت داشته باشيد كه در متا تگ توضيحات نيز بهتر است از كلمه و واژه حياتي به كارگيري نماييد . طبقه بندي كلمات داراي اهميت براي آنكه به توان در هنگام ساخت محتوا براي ساخت تمركز بر روي آنها برنامه ريزي كرد نيز اهميت بالايي داراست .

تعداد به كار گيري از تگ هاي هدينگ Heading مخصوصاً تگ H1

 

تگ H1 نظير سرمقاله صفحات يك خبرنامه است كه در ذيل آن خبر‌ها مرتبط با آن درج شده و زير مجموعه هاي مرتبط به خبر حساس با فونتي كوچكتر بخش هاي گوناگون خبر داراي اهميت را از هم جدا مي‌نمايند . در وبسايت ها نيز بايستي از يك تگ H1 براي عنوان داراي اهميت صفحه به كار گرفت . ميزان استعمال از ساير تگ هاي هدينگ بستگي به ساختار صفحات شما دارد . مثال : عنوان يك ورقه ( سئو سايت حرفه اي ( است و با تگ H1 معين مي شود . در ادامه در جزو ورقه عنوان ( ( تگ هاي تيتر و ميزان اثر آن‌ها بر با صرفه سازي وبسايت ( را داريد كه با تگ H2 مشخص مي شود و در ذيل اين قسمت نيز عنوان ( نحوه به كار گيري تگ H1 ( را داريد كه اين عنوان با تگ H3 مشخص خواهد گرديد .

تگ H1 در نسخه نهايي Html5

 

در HTML5 شما اجازه داريد كه بيش از يك تگ H1 به فعاليت ببريد . در نسخه هاي پيشين HTML تگ H1 در بالاي صفحات در كنار لوگوي وبسايت قرار مي گرفت . و كاربران بايد تنها از يك تگ H1 در يك كاغذ به كار گيري مي كردند . البته اين قوانين در HTML5 تغيير كرد . مثال : شما در ابتداي برگه از تگ H1 به كار گيري كرده و ساير بخش هاي محتواي اصلي خود را به ترتيب با همان بنيادين كه قبلاً ذكر شد ادامه مي دهيد . البته در انتهاي مقاله شما مي‌خواهيد خلاصه اي از مقاله ديگر را در مقاله خود درج فرمائيد . و يا در سمت چپ مقاله خود يك سايد بار Sidebar داشته باشيد . هر مورد از اين بخش ها مي‌توانند يك تگ H1 غيروابسته براي خود داشته باشند , گوگل هر مورد از اين H1 ها را عنوان حياتي آن بخش در نظر خواهد گرفت .

تگ H2 را حذف نكنيد

https://ismaeilsahab.ir/dublin-core/

يكي مشكلات همگاني در سئو داخلي حذف تگ H2 و استعمال از تگ H3 به جاي آن است . توجه داشته باشيد كه براي جريمه نشدن توسط گوگل كافيست كه تگ هاي هدينگ Heading كاغذ باهم درباره باشند . و براي بهينه كردن تگ ها شما مي توانيد قسمتي از عبارات اساسي يا خود عبارات مهم را در تگ هاي هدينگ Heading به كار ببريد . ولي چنانچه عناوين شما فاقد كلمه ها داراي اهميت باشند . مشكلي از ديد سئوي وب سايت نداريد و نيازي به حذف تگ H2 براي دوري از زخم ديدن بهينه سازي سايت نيست . گوگل به صلاح مي داند كه نمي توان در همه عنا وين ورقه از كلمه ها با اهميت بهره مند شد .

ادامهـ مطلبـ
| ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۷:۴۲ | مولايي
،
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

درباره ما

 <~BlogAbout~>
كارشناس سئو حرفه اي كسي است كه به صورت كامل بر روي مسائل سئو تسلط دارد و قادر است كه سايت شما را به صفحه اول گوگل برساند. در اين زمينه معمولا شخص سئوكار بر روي تمامي الگوريتم هاي گوگل مسلط است و بدون استفاده از تكنيك هاي كلاه سياه سئو تمامي فعاليت هاي مربوط به عمليات سئو را انجام مي دهد. آيا دوست داريد كه در اين زمينه يك فرد حرفه اي را پيدا كنيد؟ با اسماعيل سحاب تماس بگيريد!

رمزینه بارکد

کتاب یادگیری میلیاردر

 بهترین آموزش و یادگیری رازهای ثروتمندان و میلیونرها و میلیاردر ها ,The best education and learning the secrets of the rich and the millionaires and billionaires
بهترین رازهای میلیاردر شدن

جستجوگر

آمار

افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 12
بازديد ديروز : 7
بازديد كل : 563

↑ برو بالا

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان